Friday, June 19, 2020

BBM3410Satu2020 : MODEL PENCERITAAN NORMALIZA ABD RAHIM (2018) 1

MODEL PENCERITAAN NILAI SOSIAL CERITA KANAK-KANAK


Lirik Lagu Keluarga



Saya berasa puas hati

Menolong ibu bapa setiap hari

Bermula di pagi hari

Sehingga malam nanti



Ibu bapa yang disayangi

saya tetap berhati-hati

meenjaga budi pekerti

Keluarga saya yang dicintai



Saya sayang ibu dan bapa

Abang, kakak, adik dan saudara

Mereka semua ada bersama

Semasa saya memerlukan mereka






Logo berdasarkan lirik lagu



Bukti logo dimuatnaik di Twitter



Bukti logo dimuatnaik di Facebook


HURAIAN TENTANG LOGO

Berdasarkan lirik lagu tersebut, saya melukis logo yang berkaitan dengan keluarga. Di dalam logo tersebut, saya sertakan 4 orang yang mewakili ayah, saya, kakak dan ibu. Lambang hati yang berwarna merah jambu memberi maksud kasih sayang “saya” terhadap keluarga saya. Dalam logo ini, saya dan keluarga saling berpegangan tangan yang memberi maksud kami sentiasa ada untuk keluarga kami dan sentiasa menyayangi antara satu sama lain.


RUJUKAN : 
Normaliza Abd Rahim (2019). Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi : Teori dan Aplikasi. Terengganu : Universiti Malaysia Terengganu.

No comments:

Post a Comment

BBN3402SATU2020: PENTERJEMAHAN BERBANTUKAN KOMPUTER

Assalamualaikum wbt. Pertama sekali, saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih buat Prof Normaliza Abd Rahim yang telah banyak memberi il...