Saturday, February 15, 2020

BBM3410Satu2020 : Pengenalan Diri




Assalamualaikum semua.

Nama diberi Nurul Adila Riza binti Saharudin yang berasal dari negeri di bawah bayu dan lebih dikenali sebagai "dila". Kini menetap di Selangor semenjak tahun 2009. Saya melanjutkan pelajaran di Universiti Putra Malaysia dalam bidang Bahasa dan Linguistik Melayu yang kini berada dalam tahun kedua.

Saya cenderung untuk melibatkan diri dalam aktiviti sukan. Minat saya lebih kepada bermain bola jaring, badminton dan aktiviti lasak seperti "skytrex". Namun,cita-cita  saya ingin menjadi seorang guru kerana saya minat untuk menyampaikan ilmu yang saya pelajari dan berkomunikasi dengan masyarakat. 

Saya aktif dalam akaun media sosial seperti Whatsapp, Facebook, Instagram dan Telegram. Melalui media sosial ini, saya dapat mengetahui serba sedikit perkembangan terkini dan berhubung dengan rakan-rakan yang lain.

Saya berpegang kepada satu prinsip "Jangan mengalah dan terus berusaha untuk capai apa yang diimpikan". Saya percaya sekiranya saya berusaha dan tidak mengalah, insyaAllah saya akan berjaya mencapai impian saya. Tidak mudah mengalah dengan apa cabaran dan masalah yang dihadapi, tidak kira masalah kehidupan, masalah keluarga, masalah rakan-rakan dan sebagainya, jangan jadikan ia sebagai satu tembok penghalang untuk diri mencapai kejayaan. 

Tujuan saya membuat blog adalah sebagai satu platform untuk saya mengasah bakat saya dalam penulisan dan ingin menyampaikan serba sedikit ilmu pengetahuan kepada pembaca. Semoga apa yang ingin saya sampaikan dapat membantu saudara dan saudari di luar sana. Semoga berjumpa lagi!




No comments:

Post a Comment

BBN3402SATU2020: PENTERJEMAHAN BERBANTUKAN KOMPUTER

Assalamualaikum wbt. Pertama sekali, saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih buat Prof Normaliza Abd Rahim yang telah banyak memberi il...